cassubia sacra

identifikasjon
wszystkie
plakater
wszystkie
kunden
Discantusforeningen er en ideell organisasjon tilknyttet Discantuskoret. Aktivitetene fokuserer på promotering av kammermusikk, med særlig vekt på kasjubisk musikk. Siden begynnelsen av sin eksistens har foreningen, gjennom organisering av konserter, blitt en viktig animatør av musikalsk liv i lokalsamfunnet. For tiden utfører koret regelmessig både i landet og i utlandet. Discantus har deltatt i nasjonale og internasjonale festivaler og konkurranser, vunnet priser og anerkjennelse. Musikkhøgskolen i Gdańsk (AMuZ) er et konservatorium som ligger i Gdańsk i Polen. Universitetet tilbyr studieprogrammer innen musikalsk fremføring, komposisjon, dirigering, musikkpedagogikk og musikkvitenskap. AMuZ er kjent for sitt høye nivå av musikalsk utdanning og har utdannet mange fremragende musikere og forskere innen ulike musikkfelt. Akademiet fokuserer hovedsakelig på klassisk musikk, men tilbyr også hovedfag relatert til jazz og samtidsmusikk.
oppgave
I fire år har jeg hatt gleden av å lage plakater og reklamemateriell knyttet til den årlige festivalen for kasjubisk kammermusikk - Cassubia Sacra. Opprinnelig var oppgaven min å designe to plakater for den første utgaven av arrangementet, men over tid, ved å forberede påfølgende grafiske versjoner for hver utgave, klarte jeg å utvikle en sammenhengende visuell identitet og grafisk tradisjon for festivalen. Festivalen har som mål å fremme hellig musikk i hjertet av Kashubia - i Kartuzy, en liten by med en rik kulturell og religiøs identitet, sterkt knyttet til tradisjonen til den karthusiske ordenen. Cassubia Sacra fokuserer på presentasjonen av ambisiøse samtidsverk av hellig musikk, der et litterært lag basert på det regionale kasjubiske språket spiller en viktig rolle. Arrangementet samler skapere og utøvere som spesialiserer seg på å promotere musikk på det regionale språket. Plakatene jeg lager kombinerer moderne estetikk med klassiske motiver hentet fra kasjubisk kultur og religiøs symbolikk, og skaper en unik og gjenkjennelig visuell setting av arrangementet.

2021. początki

Under den første utgaven av festivalen fokuserte jeg hovedsakelig på en moderne tilnærming til religiøse temaer for å nå det yngre publikum med budskapet. På den tiden ble to plakater opprettet, opprettholdt i en konsistent stil, og trykt reklamemateriell ble også designet på grunnlag av dem.

No items found.

2022. unowocześnienie

I den andre utgaven av festivalen bestemte jeg meg for å fortsette de eksisterende grafiske løsningene, mens jeg modifiserte dem slik at de blir mer universelle og brukbare i fremtidige utgaver av arrangementet. Jeg brukte skrifttypen fra den første plakaten, beriket den med mer stiliserte initialer - teksten fikk karakteren av en logotype som gjenspeiler både de moderne og tradisjonelle dimensjonene til festivalen. Jeg har også utviklet et sett med skrifter som konsekvent vises i påfølgende grafiske materialer fra arrangementet.

Jeg legger flere kasjubiske motiver på plakaten, og understreker arrangementets lokale karakter - denne behandlingen har blitt et av nøkkelelementene i festivalens visuelle identitet. Ungdomsstilen på plakaten ble reflektert i estetikken til collagen, der elementer ikke alltid åpenbare og bokstavelige vises. I denne utgaven ble det også laget et sett med reklamemateriell designet for sosiale medier.

No items found.

2023. minimalizm

I den tredje utgaven av festivalen bestemte jeg meg for et prosjekt holdt i en ganske minimalistisk estetikk. Det hele ble designet i henhold til prinsippene som jeg utviklet i forrige utgave. Dette prosjektet bekreftet at de tidligere utviklede løsningene er universelle nok til å tillate opprettelse av plakater i forskjellige stiler, samtidig som konsistensen av den visuelle identiteten opprettholdes.

En interessant, om enn utilsiktet effekt, var utseendet på bildet av jomfruen på alle plakater. Over tid ble dette et særegent grafisk motiv for arrangementet — så mye at lokalsamfunnet begynte å kalle disse plakatene «Marys».

No items found.

2024. fotografia

I den fjerde utgaven av festivalen bestemte jeg meg for å bruke teknikken for fotomanipulering, og skape en ny visjon om Vår Frue av Kashubia. Takket være denne behandlingen fikk plakaten en mer moderne og symbolsk karakter, samtidig som den visuelle tradisjonen for tilstedeværelsen av dette motivet fortsatte i tidligere utgaver.

En interessant, om enn utilsiktet effekt, var utseendet på bildet av jomfruen på alle plakater. Over tid ble dette et særegent grafisk motiv for arrangementet — så mye at lokalsamfunnet begynte å kalle disse plakatene «Marys».

No items found.
No items found.

zobacz inne moje realizacje

plakater
wszystkie
identifikasjon
wszystkie
Pomeranian festival for samtidskunst
ikona strzałki
logo
wszystkie
Logoer samlet
ikona strzałki
Se mine andre prosjekter
ikona strzałki

la oss snakke:)

kontakt@gmerk.no
tel. 968 12 054
Trettemyrvegen 18
5533 Haugesund

org nr 933438805
logo instagramlogo facebooklogo behancelogo linkedin
©2025 GMERK Kacper Kij